Uczniowie w czasie burzy mózgów wymieniali skojarzenia z wyrazem „agresja”. Grupa zastanawiała się, które zachowania przyporządkować można do różnych form agresji (fizyczna - np. bicie, popychanie, słowna- np. wulgaryzmy, obmawianie, inne typy, np. związane z relacjami-odrzucenie, izolowanie). Następnie uczniowie w dwóch grupach współpracowali składając z rozsypanki zdania: „Agresja rodzi agresję”, „Gdy agresji unikamy, to kolegów więcej mamy”. Wspólnie z panią psycholog uczniowie wyjaśniali znaczenie ułożonych zdań. Na koniec zajęć w celu wyciszenia grupa udała się przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej w podróż w wyobraźni. Kolejne zajęcia dotyczyły prawidłowej komunikacji. Na początku uczniowie wykonywali rysunek wg instrukcji, którą podawała pani psycholog, ale nie mogli o nic dopytywać. Okazało się, że rysunki różniły się między sobą, choć każdy przecież słyszał tę samą instrukcję. Następnie uczniowie wspólnie z panią psycholog starali się stworzyć zasady dobrej komunikacji, np. potrzebę słuchania i słyszenia co ktoś mówi, dopytywania, nieprzerywania sobie, używania w rozmowie języka dostosowanego do wieku rozmówców oraz unikania wulgaryzmów. Uczniowie prezentowali w sposób pozawerbalny- za pomocą gestów, mimiki twarzy, postawy ciała- uczucia, a koledzy starali się je rozpoznawać. Na koniec zajęć pani psycholog opowiedziała dzieciom bajkę, która poruszała temat mocy wypowiadanych słów. Ostatnie spotkanie dotyczyło poczucia wartości. Aby je wzmocnić dzieci przypomniały sobie i wymieniały swoje sukcesy i mówiły co czuły w tych sytuacjach. Każdy z uczniów otrzymał od pani psycholog kolorowy szablon dłoni, a zadaniem dzieci było wpisanie sobie nawzajem pozytywnych cech.