Priorytet I:
„Wyrównywanie szans edukacyjnych (zmniejszenie dysproporcji pomiędzy wsią a miastem)”
Działania ukierunkowane na pomoc uczniom z problemami w nauce, zagrożonym wypadnięciem z systemu edukacji, uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wprowadzenie innowacyjnych form nauczania podczas zajęć wspomagających. Przeszkolenie nauczycieli w zakresie pracy z dzieckiem z zespołem ADHD oraz dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, tworzenie programów innowacyjnych.
Priorytet II:
„Umożliwienie uczniom zdobywania dodatkowej wiedzy i umiejętności ułatwiających dalszą edukację i wybór ścieżki zawodowej”.
Działania ukierunkowane na pobudzanie aspiracji edukacyjnych i zainteresowań, rozwijanie umiejętności kluczowych, rozwijanie umiejętności stosowania różnych technik informacyjno – komunikacyjnych, rozwijanie umiejętności uczenia się, przygotowanie młodzieży do kontynuowania nauki, w szczególności do aktywnego funkcjonowania w społeczeństwie. Przeszkolenie nauczycieli w zakresie rozwijania umiejętności kluczowych, automotywacji, doradztwa zawodowego.
Priorytet III:
„Współpraca szkoły z organizacjami i społecznością lokalną na rzecz rozwoju edukacji i aktywności obywatelskiej”.
Budowa wizerunku szkoły, aktywny udział w życiu kulturalnym i społecznym społeczeństwa, przeciwdziałanie objawom patologii i alienacji uczniów w środowisku. Rozwijanie umiejętności społecznych uczniów i kształtowanie postaw obywatelskich. Przeszkolenie nauczycieli w zakresie umiejętności kreowania wizerunku szkoły oraz przeciwdziałania wszelkim formom patologii – od jej rozpoznawania i zdiagnozowania po umiejętność przeciwdziałania patologiom w formie wychowawczej, prawnej i edukacyjnej, umiejętności profilaktyczne podejmowanych działań.
2 warsztaty „W krainie smoków– zajęcia z zakresu psychoedukacji” - 3 godz. każdy,
warsztaty „Jak skutecznie się porozumiewać?” - 4 godz.,
2 warsztaty „Rozmawiajmy – zajęcia z zakresu psychoedukacji i komunikacji” - 3 godz. każdy,
szkolenie "Zespół ADHD jako jeden z czynników nieprzystosowania społecznego"- 6 godz,
zajęcia w ramach programu efektywnej nauki Leonardo 2 razy w tygodniu po 2 godz. przez 1 miesiąc - lipiec,
zajęcia sportowe pod nazwą Wakacyjna Liga Piłki Nożnej - 16 godz.
Przeprowadzono:
40 godz. zajęć na basenie,
po 20 godz. zajęć wspomagających z języka polskiego, przyrody i matematyki,
po 20 godz. zajęć koła języka angielskiego, informatycznego, teatralnego i artystycznego,
100 godz. zajęć „Lubię moją szkołę”,
30 godz. zajęć języka niemieckiego dla każdej z dwóch grup uczniów,
15 godz. realizowanych podczas 12 spotkań dla każdej z 3 grup w ramach zajęć „Szybkie czytanie i techniki uczenia się”.
Zrealizowano 4 wyjazdy do teatru:
Groteska do Krakowa dla grupy 110 uczniów połączony ze zwiedzaniem Ogrodu Botanicznego,
Groteska do Krakowa dla grupy 40 uczniów połączony ze zwiedzaniem Muzeum Archeologicznego oraz Smoczej Jamy,
Teatru Muzycznego w Gliwicach dla grupy 40 uczniów,
Groteska do Krakowa dla grupy 40 uczniów połączony ze zwiedzaniem Muzeum Lotnictwa.
Odbyły się 3 wycieczki:
”Szlakiem zamków gotyckich”,
„Szlak Piastowski”,
do Warszawy.
Zorganizowano 3 edukacyjne imprezy środowiskowe:
„Dorośli dzieciom”,
Święto Szkoły,
Rodzinny Rajd Samochodowy „Śladami Historii Gminy” z konkursem „Nasza Gmina”.
Zakupiono:
sieciowy zestaw programów multimedialnych eduROM dla klas 4, 5 i 6 na 10 stanowisk,
sieciowy program multimedialny „Ortografia. Na tropach.”,
sieciowy program multimedialny „Profesor Henry 5” na 6 stanowisk,
instrumenty muzyczne,
zestaw magnetycznych przyborów tablicowych,
zestaw mikrofonowy,
zestaw nagłośnieniowy,
flipchart mobilny dwustronny.
Na zakończenie odbyło się uroczyste podsumowanie, podczas którego uczniowie zaprezentowali efekty realizacji programu Super Szkoła.