|  Cele główne projektu:   Wsparcie w okresie realizacji projektu indywidualnego rozwoju uczniów kl. I -III Gminy Oświęcim we wszystkich funkcjonujących szkołach podstawowych, dostosowanego do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów i ich możliwości psychofizycznych.  Zminimalizowanie specyficznych trudności w uczeniu się u uczniów klas I -III szkół podstawowych Gminy Oświęcim w wyniku realizacji projektu.
 Zapewnienie każdemu dziecku objętemu wsparciem w ramach projektu, oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej
  Stworzenie warunków w szkołach objętych wsparciem umożliwiających i wspomagających  indywidualną pracę nauczyciela z uczniem, poprzez wyposażenie bazy szkoły w niezbędne materiały dydaktyczne
   
 Cele szczegółowe projektu:
   Realizacja projektu ukierunkowanego na indywidualna prace z dzieckiem wpisuje się w określony dla Priorytetu IX cel szczegółowy poprzez wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia, począwszy od edukacji wczesnoszkolnej. Jednocześnie projekty systemowe przyczyniają się do zwiększenia jakości oferty edukacyjnej szkół dzięki możliwości dostosowania jej do indywidualnych potrzeb i oczekiwań uczestników projektu. Realizacja projektu ułatwi dzieciom przejście do systemu kształcenia obowiązującego w klasach IV-VI, co docelowo przyczyni się do poprawy wyników egzaminu przeprowadzanego na koniec VI klasy szkoły podstawowej (w szczególności uczniów mających problemy w nauce). Wyrówna to ich szanse edukacyjne i złagodzi występujące nierówności.  
 Wsparciem w ramach projektu zostanie objętych 181 uczniów(88K/93M) kl.I-III w wieku od 6-9 lat Gminy Oświęcim:
   -        37 uczniów(19K/18M)SP w Babicach,   -        25 uczniów (14K/11M) SP w Grojcu,   -        23 uczniów (10K/13M) Szkoły Podstawowej im.          Jana Pawła II w Rajsku,   -        29 uczniów (11k/18M) SP w Brzezince,   -        36 uczniów (21k/15M)SP w Porębie Wielkiej,   -        15 uczniów (6K/9M) SP we Włosienicy,   -        16 uczniów ( 7 K/9M) ZSP w Harmężach.   W tym uczniowie zamieszkali z terenów wiejskich 177(86K/91M). Grupę docelową wytypował zespół nauczycieli powołany w każdej ze szkół przez dyrektorów. W skład zespołów wchodzą nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, wychowawcy świetlic, pedagog, logopeda, bibliotekarz dokonali rozpoznania potrzeb uczniów kl. I-III na podstawie indywidualnych kart potrzeb ucznia, opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej( ppp), zaświadczeń lekarskich, obserwacji nauczycieli, rozmów z rodzicami uczniów. Zespoły w poszczególnych szkołach wytypowały dzieci, które będą brały udział w projekcie. Zespoły utworzyły również listy rezerwowe uczniów. Uczestnikami projektu będą dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.   Organizowane będą zajęcia dla dzieci:   -        ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i          pisaniu w tym także zagrożonych ryzykiem          dysleksji,   -        z trudnościami w zdobywaniu umiejętności          matematycznych,   -        z wadami postawy jako gimnastyka korekcyjna,   -        z wadami wymowy jako zajęcia logopedyczne,    -        zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów          szczególnie uzdolnionych w zakresie nauk          matematyczno – przyrodniczych,   -        zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów          szczególnie uzdolnionych teatralnie i artystycznie,   -        zajęcia rozwijające zainteresowania  uczniów          szczególnie uzdolnionych muzycznie,   -        zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów          szczególnie uzdolnionych językowo- j. angielski   -        zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów          szczególnie plastycznie,   We wszystkich szkołach Gminy Oświęcim objętych projektem zajęcia będą prowadzone przez nauczycieli posiadających odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w ramach art.42 ust.2 pkt 2 Karty Nauczyciela. Nauczyciele prowadzący zaplanowane w projekcie zajęcia nie będą otrzymywać za prowadzenie tych zajęć dodatkowego wynagrodzenia. Liczebność grup na wszystkich zajęciach jest zgodna z Rozp. MEN z dnia 17.11.2010 r.w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. W projekcie będzie wykorzystane zaplecze techniczne wszystkich 7 SP Gminy Oświęcim.   Zapewniony zostanie bezpieczny powrót ze szkoły we współpracy z rodzicami. Projekt pozwoli również doposażyć bazę dydaktyczną w/w placówek w specjalistyczne pomoce.           |