Cele główne projektu:
Wsparcie w okresie realizacji projektu indywidualnego rozwoju uczniów kl. I -III Gminy Oświęcim we wszystkich funkcjonujących szkołach podstawowych, dostosowanego do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów i ich możliwości psychofizycznych.
Zminimalizowanie specyficznych trudności w uczeniu się u uczniów klas I -III szkół podstawowych Gminy Oświęcim w wyniku realizacji projektu.
Zapewnienie każdemu dziecku objętemu wsparciem w ramach projektu, oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej
Stworzenie warunków w szkołach objętych wsparciem umożliwiających i wspomagających indywidualną pracę nauczyciela z uczniem, poprzez wyposażenie bazy szkoły w niezbędne materiały dydaktyczne
Cele szczegółowe projektu:
Realizacja projektu ukierunkowanego na indywidualna prace z dzieckiem wpisuje się w określony dla Priorytetu IX cel szczegółowy poprzez wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia, począwszy od edukacji wczesnoszkolnej. Jednocześnie projekty systemowe przyczyniają się do zwiększenia jakości oferty edukacyjnej szkół dzięki możliwości dostosowania jej do indywidualnych potrzeb i oczekiwań uczestników projektu. Realizacja projektu ułatwi dzieciom przejście do systemu kształcenia obowiązującego w klasach IV-VI, co docelowo przyczyni się do poprawy wyników egzaminu przeprowadzanego na koniec VI klasy szkoły podstawowej (w szczególności uczniów mających problemy w nauce). Wyrówna to ich szanse edukacyjne i złagodzi występujące nierówności.
Wsparciem w ramach projektu zostanie objętych 181 uczniów(88K/93M) kl.I-III w wieku od 6-9 lat Gminy Oświęcim:
- 37 uczniów(19K/18M)SP w Babicach,
- 25 uczniów (14K/11M) SP w Grojcu,
- 23 uczniów (10K/13M) Szkoły Podstawowej im.
Jana Pawła II w Rajsku,
- 29 uczniów (11k/18M) SP w Brzezince,
- 36 uczniów (21k/15M)SP w Porębie Wielkiej,
- 15 uczniów (6K/9M) SP we Włosienicy,
- 16 uczniów ( 7 K/9M) ZSP w Harmężach.
W tym uczniowie zamieszkali z terenów wiejskich 177(86K/91M). Grupę docelową wytypował zespół nauczycieli powołany w każdej ze szkół przez dyrektorów. W skład zespołów wchodzą nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, wychowawcy świetlic, pedagog, logopeda, bibliotekarz dokonali rozpoznania potrzeb uczniów kl. I-III na podstawie indywidualnych kart potrzeb ucznia, opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej( ppp), zaświadczeń lekarskich, obserwacji nauczycieli, rozmów z rodzicami uczniów. Zespoły w poszczególnych szkołach wytypowały dzieci, które będą brały udział w projekcie. Zespoły utworzyły również listy rezerwowe uczniów. Uczestnikami projektu będą dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
Organizowane będą zajęcia dla dzieci:
- ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i
pisaniu w tym także zagrożonych ryzykiem
dysleksji,
- z trudnościami w zdobywaniu umiejętności
matematycznych,
- z wadami postawy jako gimnastyka korekcyjna,
- z wadami wymowy jako zajęcia logopedyczne,
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów
szczególnie uzdolnionych w zakresie nauk
matematyczno – przyrodniczych,
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów
szczególnie uzdolnionych teatralnie i artystycznie,
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów
szczególnie uzdolnionych muzycznie,
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów
szczególnie uzdolnionych językowo- j. angielski
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów
szczególnie plastycznie,
We wszystkich szkołach Gminy Oświęcim objętych projektem zajęcia będą prowadzone przez nauczycieli posiadających odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w ramach art.42 ust.2 pkt 2 Karty Nauczyciela. Nauczyciele prowadzący zaplanowane w projekcie zajęcia nie będą otrzymywać za prowadzenie tych zajęć dodatkowego wynagrodzenia. Liczebność grup na wszystkich zajęciach jest zgodna z Rozp. MEN z dnia 17.11.2010 r.w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. W projekcie będzie wykorzystane zaplecze techniczne wszystkich 7 SP Gminy Oświęcim.
Zapewniony zostanie bezpieczny powrót ze szkoły we współpracy z rodzicami.
Projekt pozwoli również doposażyć bazę dydaktyczną w/w placówek w specjalistyczne pomoce.
|