Grupa „Słoneczek” Podczas zajęć plastycznych najmłodsze przedszkolaki przeniosły się do pasjonującego świata medycyny, gdzie ich głównymi bohaterami był chory miś i lalka. „Słoneczka” z zapałem wykonywały prace plastyczne, nadając im kolorowe i radosne oblicze. Każde dziecko miało okazję wykazać się kreatywnością, co sprawiło, że mały pacjent ,,Miś” wyglądał naprawdę wyjątkowo! Dzieci wcieliły się również w rolę małych lekarzy, bawiąc się w diagnostykę. Poprzez zabawę utrwalały podstawowe umiejętności udzielania pierwszej pomocy. Zajęcia były pełne śmiechu i radości, ich celem było wzmocnienie postawy odpowiedzialności i gotowości do udzielenia pomocy potrzebującym. To była nie tylko artystyczna przygoda, ale także ekscytująca nauka. Grupa „Kaczuszek” „Kaczuszki” tego dnia brały udział w zabawach matematycznych rozwijających kompetencje poznawcze takich jak: -"Zagadki" - nauczyciel zadawał dzieciom zagadki związane z pracą lekarza, dzieci odgadywały, odszukiwały obrazek, wieszały go na tablicy. -"Miś uczy się liczyć" - nauczyciel podaje nazwę jednego z różnych przedmiotów związanych z pracą lekarza, dzieci próbowały wskazać je na planszy, przeliczyć, dopasować odpowiednią ilość oczek oraz cyfrę. -"Miś ma ospę" - Dzieci rzucały kostką, liczyły wyrzucone oczka na kostce, pokazywały na palcach ile kropek wyrzuciły, zadaniem dzieci było przykleić taką samą ilość czerwonych pomponów do chorego Misia. -"Pomóż Misiowi zwalczyć anemię" - Dzieci wraz z nauczycielem rozmawiały w kole o tym co oznacza dla nich zdrowie, jak o nie dbają. Przedszkolaki opowiadały o tym co lubią jeść, jak dbają o ząbki lub bawią się na powietrzu. Zastanawiały się nad tym jak można zadbać o zdrowie Misia aby zaczął się czuć dobrze każdego dnia. Dzieci wykonały przetaczanie krwinek czerwonych w celu zwalczenia anemii u Misia. Zachęciły go również do jedzenia większej ilości roślin strączkowych, szpinaku i rukoli w celu uzupełnienia niedoboru żelaza. -"Z wizytą u lekarza" - przedszkolaki przyjęły kolejnego pacjenta który uległ wypadkowi w czasie jazdy na rowerze. Wykonały zdjęcie rtg łapki. Zszyły ranę skóry. Opatrzyły rękę. Każdy z pacjentów został przebadany i pozostawiony w szpitalu na obserwacji. Na zakończenie zajęć dzieci wykonały eksperyment z wodą i chusteczką. W małym szpitalnym laboratorium dzieci obserwowały jak zachowa się chusteczka higieniczna zanurzona w kubeczku z wodą na której wcześniej przedszkolaki namalowały dwa kolorowe koła. Chusteczkami o różnych wzorach i barwach ozdobiły kolorowankę.
Grupa „Żabek” Dzieci z grupy „Żabek” uczestniczyły w zajęciach „Opatrunek dla chorego", których celem było przypomnienie podstawowych wiadomości na temat udzielania pierwszej pomocy. W oparciu o ilustracje dzieci wypowiadały się w jaki sposób pomóc osobie poszkodowanej: poparzonej, nieprzytomnej. Jak prawidłowo przebiega tamowanie krwotoku z nosa oraz jak radzić sobie w sytuacji ukąszenia i zranienia. „Żabki” utrwalały informacje na temat resuscytacji osoby nieprzytomnej, wykonywały ćwiczenia na pacjencie-misiu. Dzieci wymieniały niezbędne narzędzia, które znajdują się w apteczce. Wykonały prace plastyczne „Apteczka pierwszej pomocy”. |