Utrwalanie liter A, a, O, o, E, e

 

- ćwiczenia według Dennisona: naprzemienne, na przekraczanie linii środka, wydłużające, energetyzujące

- zabawa „Czy znasz te litery”- przypomnienie nazw wprowadzonych liter

- rysowanie w powietrzu kształtu liter A, O, E, I

- ćwiczenia usprawniające końce palców: stukanie czubkami palców, unoszenie palców zgodnie z poleceniem nauczyciela, dotykanie kciukiem poszczególnych palców, ćwiczenie chwytu pensetowego

- ćwiczenia w rozpoznawaniu kształtów liter - zamalowywanie powierzchni wskazanych liter

- działanie plastyczne: malowanie kształtów wprowadzonych liter pęczkiem waty (ćwiczenia sensoryczne- badanie struktury materiału plastycznego)

- zabawa „Co okręt wiezie?”- podawanie nazw przedmiotów rozpoczynających się głoskami:         a, e, i, o

- układanie bajki o wprowadzonych literkach- rozwijanie pomysłowości dzieci, tworzenie obrazka, którego elementami będą wprowadzone liter

- ćwiczenie grafomotoryczne według H. Tymichowej