Wstęp Deklaracji

Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Oświęcim (zwany dalej „OPS”) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Niniejsza deklaracja w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://ops.gminaoswiecim.pl.

 

Data publikacji strony internetowej: 2016-09-18

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-01-03

 

Status pod względem odstępności

Strona internetowa OPS jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

 

Treści niedostępne

  1. Zamieszczone na stronie OPS publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości, gdyż:
  1. stanowią formularze, których wzór został uregulowany przepisami prawnymi,
  2. lub zostały opublikowane przed dniem 23.09.2018 r.
  3. lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań OPS.
  1. Zamieszczone na stronie OPS publikacje w postaci w formie skanów nie zostały wytworzone przez OPS.
  2. OPS unika stosowania tabel, a te zamieszczone na stronie są prawidłowe. Jednak mogą wystąpić takie, w których wiersz nagłówkowy nie będzie powiązany z komórkami, przez co czytniki ekranu osób niewidomych mogą te tabele odczytywać niepoprawnie.
  3. Część z publikowanych zdjęć i innych plików graficznych nie posiada opisu alternatywnego, gdyż:
    1. zostały opublikowane przed dniem 23.09.2018 r.,
    2. lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań OPS.

 

Ułatwienia

Strona OPS posiada następujące ułatwienia:

  1. podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery, zielone linki),

  2. możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,

  3. focus wokół elementów nawigacyjnych.

 

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

 

Przygotowanie deklaracji

Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-22.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu i aktualizacji Deklaracji: 2025-03-28

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Adres korespondencyjny: Grojec, ul. Beskidzka 100, 32-600 Oświęcim

Telefon: +48 33 846 64 20
Fax: +48 33 846 64 32
E-mail: ops@ops.gminaoswiecim.pl

 

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z nami.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Osobą kontaktową jest Tamara Paw, adres poczty elektronicznej t.paw@ops.gminaoswiecim.pl.  

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 33 846 64 20.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

 

Zgłaszając takie żądanie podaj:

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem.

Adres korespondencyjny: Grojec, ul. Beskidzka 100, 32-600 Oświęcim

E-mail: ops@ops.gminaoswiecim.pl

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

 

Dostępność architektoniczna

Siedziba OPS mieści się w Grojcu przy ul. Beskidzkiej 100.

zobacz mapkę

zobacz na mapie Targeo

Siedziba spełnia minimalne wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Budynek usytuowany jest równolegle do pasa drogowego ul. Beskidzkiej.

W bezpośrednim sąsiedztwie OPS znajdują się przystanki autobusowe.

Dojazd z Oświęcimia lub pobliskich miejscowości możliwy jest autobusami MZK Oświęcim (linia nr 16, przystanek „Stary Młyn”), Komunikacją Beskidzką, lub busami (linie prywatne).

Zobacz rozkład jazdy MZK

Zobacz rozkład Komunikacji Beskidzkiej

Zobacz rozkład busów (linia Oświęcim-Kęty)

 

Z przodu i z tyłu budynku OPS znajduje się bezpłatny parking.

Na przednim parkingu usytuowane jest miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do siedziby OPS prowadzi wejście z przodu budynku.

Do wejścia prowadzą schody (6 stopni).

Osoby posiadające trudności w poruszaniu się mogą skorzystać ze schodołazu gąsienicowego, a także z wózków inwalidzkich, balkoników czy kuli.

W pierwszej kolejności obsługiwane są kobiety w ciąży i osoby niepełnosprawne.

Dla klientów dostępne są pomieszczenia oraz toalety znajdujące się na parterze wolne od barier poziomych i pionowych.

Do budynku OPS można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Zapewniamy osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób poprzez szkolenia i instrukcje z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji.

 

Dostępność informacyjno-komunikacyjna 

Zapewniamy na stronie internetowej informację o sposobach kontaktu z OPS, zakresie jego działalności oraz sposobie załatwienia spraw w tekście łatwym do czytania.

W OPS nie ma zainstalowanych pętli indukcyjnych i innych urządzeń lub środków technicznych do obsługi słabosłyszących.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Zapewnienie komunikacji z OPS na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku odbywa się w zależności od potrzeb.

Możliwy jest także dostęp alternatywny, np. osobista wizyta pracownika socjalnego w miejscu zamieszkania.

 

Osoby głuchonieme, które chcą załatwić sprawy urzędowe w OPS proszone są o zgłoszenie tego faktu na co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno zawierać wskazanie wybranej metody komunikacji.

 

Osoby niesłyszące i słabosłyszące, a także osoby mające trudności w przemieszczaniu się, a by skontaktować z OPS mogą:

W ten sposób można również zwrócić się o skorzystanie z usługi tłumacza języka migowego.