Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Oświęcim (zwany dalej „OPS”) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niniejsza deklaracja w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.ops.gminaoswiecim.pl
Data publikacji strony internetowej: 2016-09-18
Data ostatniej istotnej aktualizacji : 2024-01-02
Strona internetowa OPS jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Oświadczenie sporządzono dnia 22.09.2020 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z nami.
Osobą kontaktową jest Tamara Paw, adres poczty elektronicznej t.paw@ops.gminaoswiecim.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 33 8466420.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Adres : Grojec, ul. Beskidzka 100, 32-600 Oświęcim
Telefon: +48 33 8466420
Fax: +48 33 8466432
E-mail: ops@ops.gminaoswiecim.pl
Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu.
Żądanie powinno zawierać :
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny zawiadamia o tym osobę która wystąpiła z żądaniem, i jednocześnie wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony Internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Siedziba OPS mieści się w Grojcu przy ul. Beskidzkiej 100.
Siedziba spełnia minimalne wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
W bezpośrednim sąsiedztwie GOPS znajdują się przystanki autobusowe.
Dojazd z Oświęcimia lub pobliskich miejscowości możliwy jest autobusami MZK Oświęcim (linia nr 16, przystanek „Stary Młyn”) lub busami (linie prywatne).
Zobacz rozkład busów (linia Oświęcim-Kęty)
Z przodu i z tyłu budynku OPS znajduje się bezpłatny parking.
Na przednim parkingu usytuowane jest miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do siedziby OPS prowadzi wejście z przodu budynku.
Do wejścia prowadzą schody (6 stopni).
Dla klientów dostępne są pomieszczenia oraz toalety znajdujące się na parterze wolne od barier poziomych i pionowych.
Do budynku OPS można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W OPS nie ma zainstalowanych pętli indukcyjnych i innych urządzeń lub środków technicznych do obsługi słabosłyszących.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Zapewnienie komunikacji z OPS na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku odbywa się w zależności od potrzeb.
Osoby głuchonieme, które chcą załatwić sprawy urzędowe w OPS proszone są o zgłoszenie tego faktu na co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno zawierać wskazanie wybranej metody komunikacji.
Możliwy jest także dostęp alternatywny, np. osobista wizyta pracownika socjalnego w miejscu zamieszkania.