Refundacja podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych w gospodarstwach domowych dostarczanych za pomocą sieci gazowej.
W dniu 21 grudnia 2022 r. weszła w życie ustawa o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. w związku z sytuacją na rynku gazu.
W celu ograniczenia wzrostu kosztów dla odbiorców paliw gazowych w gospodarstwach domowych o najniższych dochodach, zużywających paliwa gazowe do celów grzewczych (tj. gaz ziemny wysokometanowy lub zaazotowany, w tym skroplony gaz ziemny oraz propan-butan lub inne rodzaje gazu palnego, dostarczane za pomocą sieci gazowej, a także biogaz rolniczy), w ustawie wprowadzono mechanizm zwrotu podatku VAT poniesionego przez ww. odbiorców za dostarczone paliwa gazowe w 2023 roku.
Zwrot podatku VAT od ceny gazu otrzyma:
Dochód będzie obliczany na podstawie art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.
Jeżeli wniosek zostanie złożony w okresie:
Urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi muszą być wpisane do CEEB do dnia 21 grudnia 2022 r. lub po tym dniu w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy.
Wniosek o zwrot podatku VAT należy złożyć w terminie 30 dni od otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie gazu, nie później jednak niż do 29 lutego 2024 r.
Do wniosku należy dołączyć:
Realizatorem świadczenia na terenie Gminy Oświęcim jest Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Oświęcim. Grojec, ul. Beskidzka 100, tel. (0-33) 846 64 35, platforma ePUAP: i6u995eomz.
Uwaga!
Przedłużona została możliwość refundacji podatku VAT od paliw gazowych do dnia 30 czerwca 2024 r.
Wnioski należy składać w Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Oświęcim w terminie do dnia 30 września 2024 r. lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Możliwe jest złożenie wniosku za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Należy pamiętać o opatrzeniu takiego wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. Do wniosku należy dołączyć skany wymaganych dokumentów.
Druk wniosku jest do pobrania w siedzibie OPS lub na dole komunikatu.
Wniosek do faktur obejmujących okres od 01 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.
Wniosek do faktur obejmujących okres od 01 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r.