W ramach projektu odbyły się następujące rodzaje zajęć:
Głównym celem zajęć dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji było:
dla dzieci z wadami postawy:
dla dzieci rozwijających swoje zainteresowania szczególnie uzdolnionych w zakresie nauk przyrodniczo – matematycznych:
W ramach projektu łącznie zrealizowano 195 godzin zajęć dla uczniów: z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych dysleksją; z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym zagrożonych dyskalkulią; z wadami postawy oraz rozwijających zainteresowania w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych. Na wszystkich rodzajach zajęć nauczyciele wykorzystywali środki dydaktyczne, które zostały zakupione w ramach projektu unijnego na kwotę 12 309,60 zł. Frekwencja na wszystkich zajęciach wyniosła 100% jedynie na 15-stu zajęciach w roku szkolnym 2011/2012 wyniosła 92%. Ponadto wszystkie założone w programie zostały osiągnięte.
Na zakończenie zajęć przeprowadzono ankiety ewaluacyjne. Wszyscy ankietowani uczniowie stwierdzili, że wiedza, którą zdobywali na tych zajęciach pomogła im w nauce, podobały im się pomoce, które były wykorzystywane, zajęcia były ciekawe i zachęciliby kolegów do udziału w takich zajęciach. Rodzice tych uczniów również wypełnili ankiety. Z odpowiedzi rodziców wynika, że zajęcia miały pozytywny wpływ na rozwój ich dziecka, Rodzice zauważyli, że ich dziecko dzięki udziałowi w zajęciach lepiej sobie radziło w nauce, stało się bardziej samodzielne, a przede wszystkim wzbogaciło swoją wiedzę i umiejętności. Dokładna analiza została przedstawiona w zbiorczym zestawieniu ankiet.