W jej ramach przeprowadzono w formie internetowej wiele działań, takich jak:
- tematyczne zajęcia w klasie pierwszej w formie interaktywnych prezentacji w Genially, w tym ćwiczenia w WordWall i ekologiczny Escape Room (Światowy Dnia Ziemi, Światowy Dzień Pszczół, Światowy Dzień Ochrony Środowiska Naturalnego i inne);
- ekologiczne zadania praktyczne wykonane przez uczniów klasy pierwszej (sprzątanie środowiska, podlewanie i sadzenie roślin, tworzenie wierszyków ekologicznych, prac plastycznych i plakatów, a także tworzenie ekostworków);
- nagranie przez reprezentantów koła wokalnego ekologicznego teledysku do autorskiej piosenki Eko tu, eko tam;
- udział i zdobycie nagród w 2 wokalnych konkursach ekologicznych (nagroda w Festiwalu Ekologicznym Gminy Oświęcim, a także I, I, II, III miejsca i dwa wyróżnienia w Krakowskim Festiwalu Ekologicznym Klimatyczne Piosenki).
Na podstawie zgromadzonej dokumentacji, zdjęć, filmów, a także rozmów indywidualnych z uczniami i rodzicami, można śmiało stwierdzić, że udział uczniów w innowacji przyniósł zakładane przez koordynatora efekty. Były nimi m. in. uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych w formie zdalnej, podniesienie jakości pracy szkoły, promocja szkoły w środowisku lokalnym i ogólnopolskim, wzrost zainteresowania wiedzą przyrodniczą, zrozumienie potrzeby dbania o przyrodę i najbliższe środowisko, rozwój twórczego myślenia i kreatywności oraz podejmowanie pozytywnych działań wobec przyrody. Uczniowie chętnie wzięli udział w innowacji i wykonywali wszelkie zadania. Najchętniej realizowali zadania praktyczne oraz muzyczne. A przy okazji – bawiąc się, wiele się nauczyli.